niedziela, 27 grudnia 2020

Moja ECOlogia

Moim jednym z postanowień noworocznych było stać się bardziej ekologiczną. Idzie naprawdę świetnie. Aż sama po sobie się tego nie spodziewałam ile udało mi się zrobić w tym roku.
To co robię to:
- na zakupy zawsze chodzę z materiałową siatką na zakupy
- zawsze na zakupy biorę woreczki materiałowe wielokrotnego użytku → na owoce i warzywa, orzechy sprzedawane luzem
- w domu stosuję woreczki foliowe wielokrotnego użytku zamykane na "zameczek" → moje kupiłam w IKEA
- ograniczyłam jedzenie mięsa → ograniczyłam je ze względu na planetę oraz, dlatego że przestało mi smakować → jednak ze względu na duże niedobory spowodowane ED jak ktoś mi podstawi pod nos coś "zjadliwego" to zjem, ale na codzień to raczej nie, chyba że coś znajdzie się w moim jadłospisie od Pani dietetyk
- gdy chodzę na zakupy (nie zawsze, ale często) biorę ze sobą pojemniki/pudełka plastikowe wielokrotnego użytku
- gdy jestem w podróży idąc do kawiarni typu Starbucks zawsze biorę własny kubek → u mnie najlepiej sprawdza się termos
- robiąc zakupy każdego rodzaju, staram się wybierać produkty pochodzenia roślinnego np. szampony
- moja garderoba nie opiera się na tego typu sklepach jednakże częściej niż kiedyś odwiedzam lumpeksy
- dbam o to, aby poprawnie sortować śmieci
- co raz częściej robię notatki na studia na tablecie, laptopie, telefonie i z nich się uczę a niżeli z kartek
- ograniczam względem własnego budżetu i własnych możliwości zakup produktów zapakowanych w plastik
- jeśli mogę czemuś nadać drugie życie, robię to
- jeśli mogę coś naprawić to wolę wybrać tę opcję niż kupować coś nowego
- jeśli coś chcę/muszę kupić (jeśli jest to możliwe) to wybieram produkt odnowiony, a nie nowy

6 komentarzy:

  1. Jestem naprawdę pod wrażeniem. Ja mam bardzo duży problem z plastikowymi siateczkami do pakowania warzyw i owoców. Zawsze je biorę i potem wykorzystuje do sprzątania kotu kuwety, wiem, że ekologicznie jest to beznadzieja, ale nie wiem jak to "obejść".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spójrz na to z innej strony. Używasz te woreczki nie tylko na zakpuach, ale również w domu. Zatem nie ma powodu do zmartwień ;)

      Usuń
  2. Super! Oby więcej takich ludzi

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej, jak pozytywnie, aż miło czytać. Inspirujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć, chciałam Ci tylko życzyć wszystkiego co najlepsze w nadchodzącym 2021 roku. Mam nadzieję, że to będzie rok przełomowy, najlepszy w Twoim życiu.

    OdpowiedzUsuń